Autor Wiadomość
Spekulatywna.
PostWysłany: Nie 20:29, 08 Lip 2007    Temat postu:

Znamy to.
La voix
PostWysłany: Nie 17:31, 08 Lip 2007    Temat postu:

hhgf
Trotzki
PostWysłany: Czw 17:01, 05 Lip 2007    Temat postu:

Oczywiście.
Odett
PostWysłany: Czw 13:14, 05 Lip 2007    Temat postu: Blaga na blogu

http://www.polityka.pl/polityka/index.jsp?place=Lead33&news_cat_id=1558&news_id=221746&layout=18&forum_id=10622&fpage=Threads&page=text

Spotkaliście się z czymś podobnym? Ja sczerze mówiąc nie zdawałam sobie do końca sprawy, ze w tak dużej mierze to funcjonuje, zwłaszcza kwestia 'sztucznego tłumu':

Cytat:

Lukrowanie, czyli sztuczny tłok

Do zainteresowania klientów produktem można użyć forów dyskusyjnych oraz stron www, które dają użytkownikom możliwość komentowania zamieszczanych na nich informacji. Co prawda osoby nadzorujące fora dyskusyjne (tzw. moderatorzy) dbają o usuwanie komunikatów o ściśle reklamowym charakterze. Ale co zrobić z taką informacją, jak te zamieszczane często na forum kafeteria.pl, jednego z najpopularniejszych portali dla kobiet: „cześć dziewczyny! właśnie kupiłam nowy szampon do włosów firmy x (krem, lakier, farbę itd.). Muszę powiedzieć, że jestem naprawdę zadowolona. Polecam! Czy już tego próbowałyście? Jakie są wasze wrażenia? ZuzaJ z Kielc”.

Ania, studentka dziennikarstwa, w wakacje dorabiała w jednej z warszawskich agencji PR. – Miałam założone kilkadziesiąt nicków, fałszywych tożsamości – mówi. Raz jako Ania_007, raz AdelaWW, raz Stokrotka_21 wypowiadała się na forach dyskusyjnych, zwracając uwagę czytelników na różne produkty. Inspirowała dyskusje, a czasem nawet polemizowała sama ze sobą. W ten sposób tworzyła sztuczny tłok, wrażenie sporego zainteresowania. – Zdarza się, że na forum w krótkim czasie kilkadziesiąt osób wypowiada się entuzjastycznie np. o nowej promocji w sieci sklepów ze sprzętem elektronicznym. Gdy później to sprawdzamy, okazuje się, że wszystkie pochodziły z jednego komputera – mówi Michał Olszewski, który w internetowym pionie Agora SA jest odpowiedzialny za serwisy społecznościowe

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group